Νέο Kia Ceed με 7 χρόνια εγγύηση Δευτέρα, 02 Ιουλίου 2018 19:22

Φιλόδοξα σχέδια έχει η Kia για το νέο Ceed, που γράφεται πλέον χωρίς απόστροφο στη μέση του ονόματός του.

Οι Κορεάτες θέλουν να περάσουν το κόμπακτ μοντέλο τους από τη θέση του ‘’Follower – Aκόλουθου’’ στη θέση του οδηγού και να αναδειχθεί σε μέτρο σύγκρισης για την κατηγορία του. Οι προϋποθέσεις για κάτι τέτοιο δεν είναι κακές, όπως διαπιστώσαμε από πρώτο χέρι στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση του αποκλειστικά πεντάθυρου πλέον αυτοκινήτου στο Φάρο της Πορτογαλίας.

Διαστάσεις, σχεδιασμός

Το Ceed τρίτης γενιάς βασίζεται σε ένα νέο πάτωμα, που μοιράζεται μαζί με το «αδελφό» Hyundai i30, ενώ έχει γίνει ελαφρά κοντύτερο, 23 χιλιοστά χαμηλότερο και 20 χιλιοστά πλατύτερο από το προηγούμενο. Οι διαφορές φαίνονται μικρές, όμως έχουν αλλάξει οι αναλογίες και έτσι δείχνει πλέον το αυτοκίνητο πιο νεανικό και σπορτίφ. Σήμα κατατεθέν παραμένει η «μύτη τίγρης» της μάσκας κατά τα πρότυπα του Stonic και του νέου Rio, ενώ οι γραμμές του μήκους 4,31 μ. μοντέλου που σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε, δοκιμάστηκε και πωλείται στην Ευρώπη, έγιναν πιο «κοφτερές» σε σχέση με τις καμπύλες του παρελθόντος. Στα σχεδιαστικά χάιλαϊτ περιλαμβάνονται τα φώτα ημέρας LED σε σχήμα Ice Cube (κύβου πάγου).

Χώροι, κόκπιτ

Στην πράξη, έγινε το νέο Ceed αρκετά πιο ευρύχωρο και διαθέτει έναν από τους κορυφαίους χώρους αποσκευών της μικρομεσαίας κατηγορίας με 395 λίτρα όγκο και το χαμηλότερο κατώφλι φόρτωσης μεταξύ όλων των ανταγωνιστών του. Εντυπωσιακή είναι και η εικόνα του κόκπιτ με τα αφρώδη υλικά, την οριζόντια αρχιτεκτονική και την μοντέρνα οθόνη πολυμέσων των επτά ιντσών.

Aίσθηση στον δρόμο

H Κia έκανε πολλές παρεμβάσεις στις αναρτήσεις (με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω) και στο τιμόνι, ώστε να αποκτήσει ο εκπρόσωπός της στην κατηγορία C-segment μία δυναμικότερη συμπεριφορά στον δρόμο. Το αποτέλεσμα τη δικαίωσε, αφού το Ceed τρίτης γενιάς αποδείχθηκε στην Πορτογαλία εξαιρετικά ευχάριστο οδηγικά, αφού μεταδίδει μία σπορ αίσθηση χάρη στις σφιχτές –αλλά διόλου ενοχλητικές- ρυθμίσεις των αναρτήσεών του. Aκόμη και σε ακραίες καταστάσεις - όπως στην πίστα καρτ όπου το δοκιμάσαμε σε hardcore συνθήκες- το κόμπακτ μοντέλο αντέδρασε απολύτως προβλέψιμα, χωρίς νευρικότητα και με πολύ ηπιότερες τάσεις υποστροφής από τις αναμενόμενες.

Kινητήρες, επιδόσεις

Στην Πορτογαλία είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το νέο Ceed με τους δύο τούρμπο βενζινοκινητήρες του ενός λίτρου με 120 ίππους και των 1,4 λίτρων με 140 άλογα. Εκτός από αυτούς υπάρχουν ως επιλογές, άλλος ένας ατμοσφαιρικός βενζίνης 1,4 λίτρων με 100 ίππους και δύο πετρελαίου 1,6 λίτρων με 115 και 136 άλογα. Ο τρικύλινδρος «χιλιάρης» των 120 ίππων επαρκεί για τις καθημερινές μετακινήσεις, ωστόσο –όπως είναι φυσικό- ζορίζεται λίγο σε ανηφόρες και στις γρήγορες προσπεράσεις, αν και το αντισταθμίζει με την εξαιρετική συνεργασία του με το σαφές μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων. Ο τετρακύλινδρος 1.400άρης με τα 140 άλογα και 242 Nm ροπή στρέψης ταιριάζει ιδανικά στο νέο Ceed, μας ικανοποίησε απόλυτα με τη σβελτάδα του (0 – 100 χλμ./ώρα σε 8,9’΄, τελική 206 χλμ./ώρα) και αρκείται σε 5,5 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ., ενώ μας εντυπωσίασε η αθόρυβη λειτουργία του. Στην ιδανική περίπτωση συνιστούμε πάντως το συγκεκριμένο μοτέρ σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων, που εργάζεται πολύ ομαλά και αναβαθμίζει την άνεση οδήγησης.

Λανσάρισμα, εκδόσεις

Για τιμές είναι πολύ νωρίς να πούμε ακόμη κάτι, αφού το νέο Kia Ceed αναμένεται στη χώρα μας τον Οκτώβριο με όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και άνεσης, ακόμη και με ημιαυτόνομη οδήγηση. Πάντως, θα προσφέρεται με επτά χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας. Σε αυτή την περίπτωση έμεινε το «ευρωπαϊκό» Ceed πιστό στις κορεάτικες παραδόσεις των πολυετών εγγυήσεων, πράγμα ιδιαίτερα σημαντικό για τον καταναλωτή.

Κλείνοντας, να αποκαλύψουμε ότι το Ceed τρίτης γενιάς θα αποκτήσει επιπρόσθετα μία ελκυστική έκδοση βάγκον με χαρακτηριστικά Shooting Brake, ενώ αργότερα θα λανσαριστεί και σε εκδοχή SUV, αντίθετα με το τρίθυρο που βγήκε πλέον εκτός γκάμας.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Τετρακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας, 1.353 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 140 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ., μεγίστη ροπή στρέψης 242 Nm στις 1.500 σ.α.λ., μετάδοση κίνησης εμπρός, μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, μήκος/πλάτος/ύψος 4.310/1.800/1.447 χιλιοστά, όγκος χώρου αποσκευών 395 έως 1.291 λίτρα.

Επιδόσεις

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 8,9’’, τελική ταχύτητα 206 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 5,5 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ.

 

 

 

 

 

ΕΛΛΑΔΑ