Επτά λόγοι για να αγοράσεις αυτοκίνητο φυσικού αερίου Σάββατο, 11 Μαΐου 2019 11:01

Με το φυσικό αέριο, ή αλλιώς, το CNG, κάνεις οικονομία στα έξοδα μετακίνησής σου και παράλληλα, έχεις φιλικό προς το περιβάλλον πρόσωπο, χωρίς να κάνεις καμία παραχώρηση!

Εκτός από τα συμβατικά βενζινοκίνητα, πετρελαιοκίνητα και πλέον, ηλεκτροκίνητα ή υβριδικά αυτοκίνητα, υπάρχουν και εκείνα που κινούνται με φυσικό αέριο. Αναφερόμαστε στα μοντέλα που «καίνε» CNG και όχι υγραέριο LPG και πολλοί κατασκευαστές έχουν τέτοια στην γκάμα τους, όπως για παράδειγμα η Volkswagen, η Skoda ή η SEAT.

Στην Ελλάδα τουλάχιστον, ποτέ δεν γνώρισαν την επιτυχία που τους αξίζει και είναι πραγματικά κρίμα, αναλογιζόμενοι τα οφέλη που προσφέρουν στον ιδιοκτήτη τους! Να διευκρινίσουμε ότι τα αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο είναι στην πράξη διπλού καυσίμου, καθώς έχουν και ρεζερβουάρ βενζίνης, ενώ παράγουν χαμηλότατα επίπεδα CO2 και στη χώρα μας πληρώνουν χαμηλά τέλη κυκλοφορίας.

Την ίδια στιγμή, έχουν ελεύθερη είσοδο στον πράσινο δακτύλιο και η οικονομία δεν γίνεται μόνο μέσω της χαμηλότερης τιμής, αλλά και της μεγαλύτερης απόδοσης του φυσικού αερίου ως καύσιμο. Χονδρικά, ένα κιλό αυτού του καυσίμου ισούται με 1,6 λίτρα βενζίνης 95 οκτανίων, 1,3 λίτρα ντίζελ κίνησης και 2 λίτρα υγραερίου, οπότε ο κινητήρας καταναλώνει το καύσιμο σε μικρότερο ρυθμό από τα τρία προαναφερθέντα. Πάμε να δούμε τα επτά βασικά του πλεονεκτήματα!

1) Η αίσθηση οδήγησης δεν διαφοροποιείται καθόλου από ένα αυτοκίνητο με μοτέρ εσωτερικής καύσης, που χρησιμοποιεί βενζίνη, πετρέλαιο ή υγραέριο LPG για τη λειτουργία του. Ένας κινητήρας βενζίνης με 120 ίππους, για παράδειγμα, θα έχει επιδόσεις αντίστοιχες με έναν ίδιο που «καίει» φυσικό αέριο CNG.

2) Η δεξαμενή καυσίμου είναι απολύτως ασφαλής. Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος έκρηξης και σε καμία περίπτωση. Αν διαπιστωθεί απότομη και ασυνήθιστη αύξηση πίεσης εντός του ρεζερβουάρ ανοίγει μια βαλβίδα που απελευθερώνει το φυσικό αέριο με τέτοιο τρόπο, που είναι αδύνατο να προκληθεί ανάφλεξη. Ωστόσο αυτό είναι πολύ δύσκολο να χρειαστεί να γίνει αφού οι δεξαμενές είναι σχεδιασμένες να αντέχουν τη διπλάσια πίεση από εκείνη που θα χρειαστεί σε ένα ισχυρό τρακάρισμα.

3) Τα αυτοκίνητα φυσικού αερίου εκπέμπουν μικρά επίπεδα διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο κίνησης και για αυτό έχουν διάφορες «διευκολύνσεις» από κράτος σε κράτος. Στην Ελλάδα, ισχύει η ελεύθερη κίνηση στον πράσινο δακτύλιο της Αθήνας και τα πολύ χαμηλά τέλη κυκλοφορίας που καλείται να πληρώσει ο ιδιοκτήτης.

4) Μπορείς να οδηγείς ακόμη κι αν σου τελειώσει το φυσικό αέριο, καθώς υπάρχει εφεδρικό ντεπόζιτο βενζίνης. Φυσικά, ισχύει και το αντίστροφο, ενώ αν τα δύο καύσιμα ενώσουν τις «δυνάμεις» τους, βγάζουν μια πολύ μεγάλη αυτονομία που εξαρτάται από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο, όμως συνήθως, ξεπερνά κατά πολύ τα 1.000 χιλιόμετρα.

5) Τα συστήματα φυσικού αερίου δεν χρησιμοποιούν καθόλου τη βενζίνη κατά την καύση, σε αντίθεση με πολλά υγραερίου. Η χρήση της αμόλυβδης περιορίζεται σε μερικά δευτερόλεπτα μετά την εκκίνηση του αυτοκινήτου και σε περίπτωση που αδειάσει το ντεπόζιτο του φυσικού αερίου, ή αν το επιλέξει ο οδηγός από το σχετικό διακόπτη, για οποιοδήποτε λόγο.

6) Τα μοντέλα φυσικού αερίου δεν έχουν μεγάλες διαφορές τιμής από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα. Συνήθως, «παίζουν» στα περίπου 1.000€ περισσότερα και αυτά γιατί υπάρχει ένα επιπλέον σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου στον κινητήρα, τα οποία αποσβένονται σε μικρό χρονικό διάστημα.

7) Η συντήρηση ενός αυτοκινήτου φυσικού αερίου / βενζίνης είναι ακριβώς στα ίδια χρηματικά επίπεδα με εκείνα ενός τυπικού βενζινοκίνητου και χαμηλότερα από ενός πετρελαιοκίνητου. Επίσης η κατανάλωση είναι σημαντικά μικρότερη συγκριτικά με ένα μοτέρ που καίει αμόλυβδη και αυτό οφείλεται στην ενεργειακή απόδοση του φυσικού αερίου που ισούται σχεδόν με 1,6 λίτρα βενζίνης και 2,0 λίτρα υγραερίου, για κάθε κιλό CNG! Παράλληλα, εκτός από τη χαμηλότερη κατανάλωση, έχουμε και σημαντικά μικρότερη τιμή από την αμόλυβδη 95 οκτανίων. To CNG στοιχίζει περίπου 0,90€ το κιλό στην Αθήνα και η αμόλυβδη στο 1,55€.

gazzetta.gr