Οι συνήθειες που υπόσχονται να βελτιώσουν την αυτοπεποίθησή σας Τρίτη, 23 Απριλίου 2019 09:04

Η αυτοπεποίθηση, είναι ίσως το μυστικό για να προχωράμε πάντα μπροστά στη ζωή μας, παρά τις όποιες αντιξοότητες αλλά και να υλοποιούμε κάθε μας στόχο. Είναι όμως αλήθεια οτι υπάρχουν γνωστικές συνήθειες, που μπορούν να αυξήσουν την αυτοπεποίθηση κάποιου; Η απάντηση είναι: ναι!

Πρόκειται για συνήθειες οι οποίες παίρνουν ελάχιστο χρόνο από την ημέρα μας και ουσιαστικά μας ωθούν να επαναρυθμίσουμε τον εγκέφαλό μας, ώστε να σκέφτεται τί κάνουμε σωστά αντί να υπερ-αναλύουμε τί κάναμε λάθος.

Με αυτές τις τεχνικές μπορεί να αντιστραφεί η καταστροφική εκείνη νοοτροπία, που λέει, ότι, μόνο οι τεράστιες, εκκωφαντικές επιτυχίες μετρούν στη ζωή. Κάθε ενέργεια μας έχει σημασία, όποια κι αν είναι η έκβασή της.

Μην ανησυχείτε αν δεν νιώθετε αυτοπεποίθηση συνεχώς.

Μοιάζει αντιπαραγωγικό κι όμως, η Δρ. Άλισον Μπόις στο βιβλίο της, «Η Εργαλειοθήκη Ενός Υγιούς Μυαλού», γράφει ότι, το να αμφισβητούμε μερικές φορές τον εαυτό μας, μας οδηγεί στην υλοποίηση του στόχου.
Λίγη αμφισβήτηση πολλές φορές μπορεί να μας κρατήσει προσγειωμένους ώστε να συνειδητοποιήσουμε ότι έχουμε ακόμα πολλά να μάθουμε, ή πρέπει να δουλέψουμε πιο σκληρά.
Μπορεί, ακόμα, να μας δώσει την ώθηση να συνεχίσουμε ώστε να «αποδείξουμε τι αξίζουμε». «Η αμφιβολία», σύμφωνα με την Μπόις, «μας κάνει να αναρωτιόμαστε τι κάνουμε, μας προετοιμάζει νοητικά ώστε να αποδεχθούμε εύκολα τις αλλαγές, να δουλέψουμε περισσότερο ή με διαφορετικό τρόπο, και μπορεί να μας οδηγήσει να ακολουθήσουμε πιο συνεργατικούς τρόπους ώστε να χειριστούμε άτομα που διαφωνούν μαζί μας».

Κάντε πράγματα για τον μελλοντικό εαυτό σας.

Το να νοιάζεστε για τον εαυτό σας, μπορεί να εμπεριέχει πράξεις τόσο μικρές, όσο, να γεμίσετε το ντεπόζιτο βενζίνης σας σήμερα, επειδή αύριο δεν θα προλάβετε, ή τόσο μακρινές όσο, να γυμνάζεστε από τώρα, για να έχετε καλύτερη υγεία όσο γερνάτε. «Μπορεί να μη θέλω να γυμναστώ», πείτε στον εαυτό σας, «αλλά ο μελλοντικός εαυτός μου θα το εκτιμήσει σίγουρα».
Σύμφωνα με ψυχολόγους, οι άνθρωποι που δεν αναβάλλουν πράγματα είναι οι άνθρωποι που θέλουν ο μελλοντικός τους εαυτός να είναι χαρούμενος. Είναι στο χέρι σας, να αποφασίσετε να είστε ένας από αυτούς.

Να απευθύνεστε τον εαυτό σας ρεαλιστικά.

Το να συνειδητοποιεί κανείς ότι υποφέρει, να παρηγορεί τον εαυτό του, και να λέει «αύριο είναι μια καινούρια μέρα», βοηθά να δεχθεί τον εαυτό του, ακόμα και όταν δεν τον έχει χειριστεί όπως θα ήθελε.
Το να είστε ευγενικοί με τους εαυτούς σας και να τους εμψυχώνετε ακόμα και όταν έχετε κάνει λάθη, δεν θα βοηθήσει απλώς την αυτοπεποίθηση σας. Θα βοηθήσει τον αυτό-έλεγχό σας και θα σας δώσει ώθηση.

Παραδείγματα εμψυχωτικών φράσεων:

«Δεν χρειάζεται να είμαι τέλειος/α».
«Δεν θα το αφήσω να με καταβάλλει. Όλα περνάνε, θα περάσει και αυτό με τη σειρά του».

Ονομάστε ξανά τις «αποτυχίες» ως προκλήσεις, ευκαιρίες, μαθήματα ζωής.

Αυτό θα μειώσει τα επίπεδα στρες του οργανισμού σας. Αλλάζοντας μια λέξη μόνο, μπορεί να ξεκινήσει μια καινούρια σειρά σκέψεων και λύσεων προβλημάτων. Το να αναλύετε παλαιότερα λάθη και αναποδιές μπορεί, επίσης, να βελτιώσει την απόδοσή σας στο μέλλον!
Σβήστε τη λέξη «αποτυχία» από το λεξιλόγιο σας! Επαναλάβετε αυτή την άσκηση μέχρι να σας γίνει συνήθεια και θα αναπτύξετε μια άλλη νοοτροπία.

Nα έχετε επίγνωση των ικανοτήτων σας.

Σκεφτείτε κοπλιμέντα και θετικά σχόλια που σας έχουν κάνει στο παρελθόν. Παρατηρήστε τι κάνετε με ευχαρίστηση και τι δεν σας προσφέρει ικανοποίηση. Παρατηρήστε τον τρόπο με τον οποίο συνδράματε σε μία κατάσταση και την βελτιώσατε.
Να θυμίζετε στον εαυτό σας μια επιτυχία σας για την οποία νιώσατε περηφάνια. Το να θυμάστε και να απολαμβάνετε τα θετικά σχόλια που πήρατε θα σας βοηθήσει ώστε να συνειδητοποιήσετε τις δυνάμεις σας.

Να θυμάστε τον απώτερο σκοπό σας, τις σημαντικές αξίες και τους στόχους.

Το να υπενθυμίζετε στον εαυτό σας σημαντικές αξίες, στόχους και την αποστολή σας στη ζωή θα σας δώσει θέληση, επιμονή και αυτοπεποίθηση!

«Η χαμηλή αυτοεκτίμηση είναι σαν να οδηγείς την ζωή με το χειρόφρενο ανεβασμένο».