Έρευνα: Οι φοβίες περνούν από τη μητέρα στο παιδί μέσω της οσμής Παρασκευή, 08 Αυγούστου 2014 17:49

Είναι δύσκολο να ελέγξουμε τις φοβίες μας και να εντοπίσουμε τη ρίζα τους. Πρόκειται συχνά για εμπειρίες που άθελά μας, μας έχουν τραυματίσει και όχι απαραίτητα εμάς, αφού σύμφωνα με μια νέα θεωρία, οι όποιες φοβίες μας μπορεί να έχουν περάσει σε εμάς από τη μητέρα μας.

Πρόκειται για κάτι που υποστηρίζουν οι ερευνητές από τις ΗΠΑ, οι οποίοι κατέληξαν σε αυτή τη διαπίστωση κατά τη διάρκεια μιας έρευνας για την «οσμή του φόβου», στο πλαίσιο της οποίας απέδειξαν ότι νεογέννητα ποντίκια μαθαίνουν τι να φοβούνται και τι όχι, μυρίζοντας τις οσμές που τους περνούν οι μητέρες τους.

Το πείραμα ξεκίνησε ο παιδοψυχίατρος Jacek Debiec. Τα ποντίκια του πειράματος, μεγαλώνοντας, απέφευγαν συγκεκριμένες μυρωδιές. Μάλιστα, όπως αναφέρουν οι ερευνητές που δημοσίευσαν τα συμπεράσματά τους στο επιστημονικό περιοδικό Proceedings of the National Academy of Sciences, τα νεογέννητα ποντίκια ήταν κωφά, τυφλά και κινούνταν με δυσκολία.

Οι ειδικοί, λοιπόν, πιστεύουν ότι αυτό ισχύει και στην περίπτωση των ανθρώπων, με τα μωρά να αντιλαμβάνονται τις αλλαγές στη φωνή της μητέρας τους, το πρόσωπο, τις κινήσεις ή ακόμα και τη μυρωδιά τους.